onsdag 25 april 2007

Friendship ?

Hejsan hoppsan ..


Nu var det visst en ny dag. Trodde den skulle bli preciiis lika tråkig som alla andra. Men det hände iaf nånting kul ! Malört messade mig och frågade om jag ville komma. Jag fick som tur var (!) låna bilen. Så jag stack till Vimmseby. Vi hyrde en film och sen skulle Malört ha pizza och jag en glass x) Filmen hette Eccepted och var en av dom roligaste filmer jag sett :D Egentligen ville vi se Napoleon Dynamite eller Raise Your Voice , men ingen av dom fanns. Fast det gjorde ju inget med facit i handen ;)


Senaste tiden har det känns som att man har "tappat" Malört. Vi har inte riktigt samma kontakt längre. Men det är lite som med Maria och mig. Man vet att den andre alltid finns där ändå. Det kan gå månader utan att vi hörs vid. När vi hörs eller ses igen , är vi fortfarande bästa vänner ! Fast jag trodde aldrig att det skulle bli så med Malört. Vi kanske tar varandra lite för givet och det är synd :/ Du vet väl att jag älskar dig vännen !!?? <3


Vänskap är ju faktiskt ett slags "förhållande" och påminner ju om sådana också. Det gäller att ha tillit , att finns där , lyssna , inte ta för givet , säga att man älskar dom då och då .. Ja ni fattar. Malört - kommer du ihåg när jag bodde i Vimmerby ? ;) Vi brukade åka runt i min lilla ford eskort och lyssna på skithög musik , skolka , hänga nere i min lägenhet och äta såna där "rullar" Haha .. Ibland på helgerna förfestade vi i mitt lilla rum och sen dansade vi loss på Harrys , you remember ? Det var tider det !!


Ju mer jag skriver om det , och ju mer jag tänker på det .. ju mer flashbacks får jag. Och jag önskar såå att det var skolåret: 2004 / 2005 ! Det året var faktiskt ett av dom bättre ! Jag hade ett stadigt förhållande som fortfarande var underbart just då. Jag lärde känna Malört , fick körkort , bodde i Vimmerby , tog studenten .. Jaa , jag skulle göra vad som helst för att spola tillbaka tiden ! ;/ Det enda tråkiga med det året var nog alla lektioner och att Harbija försvann.


Men jag får väl vara glad för det jag upplevt , och bara hoppas på bättre tider ^^ Nu kanske jag inte har nåt förhållande , ingen bil , ingen egen lägenhet .. Men jag har mina minnen , och jag har fortfarande Malört som vän - vilket jag är glad för ! Jag skulle kunna skriva en minst lika lång blogg om det året jag bodde i Linköping ! .. jaa tänkt för att det kanske jag gör nån dag också ! Damn , va jag saknar min lilla pärla förresten x) Haha .. henne kunde man göra mycke med ;)


Malört , bara så du vet så finns jag alltid här för dig. Om du känner dig nere , eller glad med för den delen , är jag bara ett samtal ifrån dig ! Jag ser dig som en av mina , inte bästa eller bäästa eller bäääästa vänner , utan bääääääääästa vänner ! <3>


*peace n' out*


Har tyvärr inga bilder kvar sen det där året :/
Men detta får duga , för det är såå "Mammut & Malört" ;) Haha

1 kommentar:

Anonym sa...

Naaaw vad fint du skrev gumman!
Blir ju faktiskt rörd, fast det inte var till mig ;P
Puss!